Als de band breekt

20120726104105groenesfeervolleplaatsLesClotsLR

Op een dag krijgt u ermee te maken dat uw ex-partner besluit dat u uw kinderen niet meer mag zien. Het kind krijgt dan veelal een continue stroom van kritiek over u te horen. Een aantal kinderen kan dan besluiten dat zij u ook niet meer willen zien. Zij krijgen rust en de waardering van uw ex-partner. Op dat moment heeft u te maken met ouderverstoting oftewel Parent Alienation Syndrome (PAS).

Belandt u in zo’n situatie, realiseert u zich dan:

• U bent niet de enige, helaas zijn er meer gescheiden ouders in dezelfde situatie.
  • Het is geen individueel maar een maatschappelijk probleem. Omgangsregelingen worden niet gehandhaafd, betaling van alimentatie wel.
  • Denk niet dat uw kinderen niet meer van u houden. Verdediging van u wordt door de ex-partner gezien als ‘verraad’. Dit loyaliteitsconflict legt een zware druk op kinderen en de meeste kinderen lukt het niet om neutraal te blijven. Partij kiezen geeft hun rust en veelal beloningen van uw ex-partner. Op de website van Villa Pinedo staan allerlei verhalen van kinderen en hoe zij de echtscheiding ervaren.